ACT Integratiecursus

Kwaliteitsdeel
    Cursus
  • website: Adelante Zorggroep

Acceptance and Commitment Therapy (ACT) is een derde generatie gedragstherapie waarin inzichten uit de gedragstherapie, cognitieve gedragstherapie en mindfulnessbased therapieën worden geïntegreerd. In ACT ligt de nadruk niet op het controleren van pijnlijke ervaringen en pijn, maar op doen wat ertoe doet in je leven ondanks pijn, beperkingen en pijnlijke gevoelens. Er wordt binnen het ACT-model gewerkt aan zes klinische processen die in wisselende volgorde aan bod kunnen komen. Om te ontsnappen aan de valkuil van verbaal geconstrueerde regels wordt in ACT veel gewerkt met ervaringsgerichte oefeningen en metaforen.

Multidisciplinaire teams inzicht bieden in Acceptance and Commitment Therapy (ACT), zodat deze cognitieve gedragstherapie toegepast kan worden in (revalidatie)behandelingen. De Integratiecursus1, biedt u de mogelijkheid om het ACT-model voldoende te implementeren in uw instelling. De volledige cursus bestaat uit 3 onderdelen die in totaliteit of afzonderlijk kunnen worden gevolgd. Introductiedag (1 dag), Basiscursus (2 dagen), en Integratiecursus (2 dagen).

Inhoud

In deze 2-daagse cursus wordt de implementatie van ACT-model verder toegelicht en aan de hand van praktijkvoorbeelden geoefend.

Na de integratiecursus

• bent u in staat de implementatie van ACT in multidisciplinaire teams in hun instelling te trekken.

Geef een beoordeling