Kevin Kuppens: Pijn bij atleten

Locatie & data

• Datum:
    Locatie: Nijmegen

Deze dagopleiding wordt verzorgd door Kevin Kuppens (PT, PhD). Vanuit zijn eigen wetenschappelijk onderzoek én klinische praktijkvoering legt Kevin de noodzaak uit om de evaluatie én aanpak van atleten met pijn te laten gebeuren met in acht name van moderne pijnwetenschappelijke inzichten én in de specifieke biopsychosociale context.

De cursus start met theoretische inzichten en het scheppen van een kader waarbinnen gewerkt kan worden. Dit kader biedt de therapeut/clinicus een houvast om opportuniteiten aan te grijpen en valkuilen te vermijden. Voorbeelden van opportuniteiten en valkuilen worden uitvoerig besproken met voldoende ruimte voor discussie. We maken dit concreet in het kader van het assessment en management van een casus-atleet. De cursus eindigt met een small-group bespreking waarbinnen de groep aan de slag gaat met het verhaal van één atleet.

Doelstelling:

• Pijn gerelateerde specificaties voor de atletische populatie en diens context kunnen definiëren.
  • Biopsychosociaal assessment van de atleet met pijn kunnen coördineren en uitvoeren met in acht name van moderne pijnwetenschappelijke inzichten.
  • Biopsychosociaal management van de atleet met pijn kunnen coördineren en uitvoeren met in acht name van moderne pijnwetenschappelijke inzichten.